Granty wydziałowe
REGULAMIN PRZYZNAWANIA I FINANSOWANIA GRANTÓW WYDZIAŁOWYCH
Wydziału Rolnictwa i Leśnictwa UWM w Olsztynie
§ 1
- Ze środków dotacji celowej na prowadzenie badań naukowych lub prac rozwojowych oraz zadań z nimi związanych, służących rozwojowi młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich tworzy się fundusz na finansowanie autorskich projektów badawczych, zwanych dalej grantami wydziałowymi.
§ 2
- Liczbę grantów wydziałowych oraz kwoty dofinansowania zatwierdza Dziekan na wniosek wydziałowej Komisji ds. Grantów Wydziałowych zwanej dalej Komisją, która w wewnętrznym trybie konkursowym przyznaje dofinansowanie.
- Minimalna kwota dofinansowania grantu wydziałowego wynosi 3000 zł i nie może przekraczać kwoty 30 000 zł,
- Środki finansowe przyznane na wynagrodzenia w ramach grantu nie mogą przekroczyć 10% całkowitej kwoty dofinansowania projektu.
§ 3
- Wzór wniosku o finansowanie grantu wydziałowego stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Wniosek o finansowanie grantu wydziałowego z podpisem Kierownika projektu, akceptacją kierownika Katedry, w której będą realizowane badania i prodziekana ds. nauki, należy złożyć w Dziekanacie Wydziału Rolnictwa i Leśnictwa w terminie określonym przez Dziekana.
- Do konkursu przyjmowane są wnioski kompletne, których celem są badania naukowe będące częścią rozprawy habilitacyjnej lub doktorskiej, wykonywane przez młodych pracowników naukowych zatrudnionych na Wydziale Rolnictwa i Leśnictwa oraz doktorantów dziennych studiów doktoranckich po zaliczeniu I rok studiów doktoranckich oraz opinii opiekuna naukowego.
- Granty wydziałowy dla doktorantów będących uczestnikami studiów doktoranckich na Wydziale Rolnictwa i Leśnictwa mogą być przyznany dwukrotnie w czasie trwania toku studiów III stopnia.
- Młody pracownik nauki może otrzymać grant wydziałowy habilitacyjny na prowadzenia badań naukowych zmierzających do przeprowadzenia przewodu habilitacyjnego najwcześniej rok po uzyskaniu stopnia doktora. Grant habilitacyjny może być przyznany trzykrotnie w czasie prowadzenia badań zmierzających do przeprowadzenia przewodu habilitacyjnego.
- W przypadku ubiegania się o grant habilitacyjny po raz trzeci (ostatni), pracownik musi udokumentować swój znaczący dorobek naukowy (publikacyjny) za ostatnie 2 lata (lub okres realizacji badań w ramach grantów wydziałowych habilitacyjnych).
- W postępowaniu konkursowym preferowane będą projekty, które aplikowały po środki pozastatutowe wydziału i nie uzyskały finansowania i do których zostały dołączone oceny recenzentów, a także projekty, które nie były wcześniej finansowane jako granty wydziałowe.
§ 4
- Komisja, o której mowa w § 2 ust. 2 dokonuje oceny formalnej i merytorycznej wniosków o finansowanie grantów wydziałowych i ustala ranking grantów do finansowania
- Termin rozstrzygnięcia konkursu wraz z akceptacją kosztorysu badań każdorazowo ustala Dziekan.
§ 5
- Środki finansowe przyznane na realizację grantu wydziałowego powinny być wykorzystane bezpośrednio na cele naukowo-badawcze i wydatkowane do 31 grudnia w roku, w którym przyznano grant.
- Po 4 miesiącach od rozpoczęcia realizacji grantu wydziałowego, kierownik grantu składa raport z przebiegu badań, według załącznika nr 2.
Niezłożenie raportu lub negatywna ocena raportu oraz zwrotu środków finansowych. - Z chwilą uzyskania finansowania badań o tym samym zakresie tematycznym ze źródeł pozastatutowych Wydziału, ze środków krajowych lub zagranicznych, finansowanie grantu zostaje przerwane.
- Przerwanie realizacji grantu, z uwagi na otrzymanie innego grantu krajowego lub zagranicznego o tym samym zakresie tematycznym, nie skutkuje zwrotem przyznanych środków finansowych, pod warunkiem rozliczenia grantu wydziałowego w formie raportu z badań.
- W przypadku gdy finansowanie grantu zostaje przerwane, środki przyznane zostaną rozdysponowane na rzecz grantów z listy rezerwowej lub grantów już realizowanych.
- Decyzję o rozdysponowaniu środków finansowych na rzecz grantów z listy rezerwowej lub grantów już realizowanych podejmuje Komisja.
§ 6
- Ostateczne rozliczenie grantu wydziałowego następuje w terminie nie dłuższym niż 1 miesiąc od daty zakończenia grantu, w formie raportu z badań.
- Środki finansowe na realizację grantu, który nie został rozliczony w w/w formie i terminie podlegają zwrotowi.
§ 7
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem rozstrzyga Dziekan na wniosek Komisji.
Dziekan
prof. dr hab. Krzysztof Jankowski |