Konkurs fotograficzny „Cztery pory roku”

FORMULARZ REJESTRACYJNY KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO „CZTERY PORY ROKU”

 

REGULAMIN KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO „Cztery pory roku”

PRZEPISY OGÓLNE


1. Organizatorem II edycji Konkursu Fotograficznego „Cztery pory roku” zwanego dalej „Konkursem” jest Katedra Leśnictwa i Ekologii Lasu, której siedzibą jest Wydział Rolnictwa i Leśnictwa, Oczapowskiego 8, 10-719 Olsztyn

2. Cele Konkursu: a) promowanie walorów przyrodniczych Polski, b) rozbudzanie zainteresowania przyrodą własnego regionu, c) rozwijanie wrażliwości artystycznej oraz prezentacja twórczości studentów i absolwentów w dziedzinie fotografii, d) zwrócenie uwagi na piękno otaczającej nas natury oraz jej ochrony.

3. Przedmiotem Konkursu są fotografie wykonane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez studentów i absolwentów UWM w Olsztynie.

4. Trzynaście wybranych fotografii zostanie opublikowanych w formie kalendarza ściennego na rok 2025 oraz na stronie Facebook: Las?Naturalnie., Instagram: lesnictwo.uwm oraz Tik Tok: leśnictwo.uwm

  

PRZYJMOWANIE PRAC


1. Udział w konkursie jest bezpłatny.

2. Każdy uczestnik może zgłosić maksymalnie cztery zdjęcia. Każde zdjęcie do jednej kategorii: wiosna, lato, jesień, zima.

3. W konkursie mogą wziąć udział wyłącznie studenci i absolwenci kierunku leśnictwo, Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.

4.Terminarz:
• przyjmowanie prac fotograficznych do konkursu: 6.11 – 21.11.2024 r.

• powołanie jury i ocena zgłoszonych fotografii: 22.11.2024 r.

• po 15.12.2023 wydanie kalendarza z nadesłanymi zdjęciami. Osoby których fotografie znajdą się w kalendarzu otrzymają go pocztą lub będą mogły odebrać go osobiście w katedrze leśnictwa

5. Fotografie powinny być wykonane samodzielnie, muszą być pracami autorskimi. Wyklucza się prace tworzone wspólnie (współautorstwo).

6. Fotografie należy nadesłać w formie elektronicznej na adres: klaudia.strekowska@uwm.edu.pl z dopiskiem „Konkurs Fotograficzny cztery pory roku”.

7. Prace należy wysłać z dołączonym formularzem rejestracyjnym, który stanowi Zał. nr 1.

8. Nadesłane fotografie należy opisać według następującego wzoru: Imię_Nazwisko_Kategoria _Tytuł-zdjęcia.

9. Zdjęcia muszą być zapisane w formacie JPG. Dłuższy bok zdjęcia powinien mieć nie mniej niż 1600 pixeli.

10. Nie zezwala się na stosowanie fotomontaży polegających na łączeniu elementów zdjęcia pochodzących z różnych plików.

11. Organizator zastrzega sobie prawo do dyskwalifikowania prac niespełniających wymienionych wyżej wymogów.

12. Na fotografiach konkursowych dopuszcza się przedstawienie wyłącznie wizerunku Studentów lub Absolwentów.

13. Każdy uczestnik Konkursu przesyłając fotografię zgodnie z treścią ust. 5 wyżej, udziela niewyłącznej, nieodpłatnej licencji do korzystania z fotografii na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych dla celów przeprowadzenia i rozstrzygnięcia Konkursu oraz w zakresie wynikającym z treści niniejszego regulaminu.


JURY


1. Organizator powołuje Jury Konkursu, zwane dalej „Jury”.

2. Wszystkie zdęcia nadesłane do Konkursu podlegają ocenie Jury.

3. Decyzje podjęte przez Jury są ostateczne i prawnie wiążące dla wszystkich uczestników Konkursu.


NAGRODY


1. Trzynaście zwycięskich prac konkursowych, zostanie umieszczonych w kalendarzu na 2025 rok, wydanym przez Zakład Poligraficzny UWM oraz nagrodzone upominkami promocyjnymi UWM.

2. Nagrody w konkursie nie podlegają wymianie na gotówkę.

3. Jury zastrzega sobie prawo do innego podziału nagród, a także do nie przyznania nagrody w danej kategorii, jak również do dodatkowego nagrodzenia Uczestników Konkursu.

4. Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do opublikowania imion i nazwisk laureatów konkursu oraz umieszczanie tych informacji w materiałach reklamowych organizatora oraz w prasie, mediach i Internecie.

5. Zwycięzcy Konkursu zostaną powiadomieni o sposobie odbioru nagrody drogą poczty elektronicznej do dnia 15 grudnia 2024 r.

6. Po przeprowadzonym konkursie zwycięscy zobowiązani są do podpisana protokołu o otrzymaniu nagrody rzeczowej.

 


POSTANOWIENIA KOŃCOWE


1. Regulamin niniejszego Konkursu dostępny jest w siedzibie Organizatora oraz na stronie internetowej http://wril.uwm.edu.pl/kliel

2. Uczestnik Konkursu przez wypełnienie formularza rejestracyjnego oświadcza, iż: a) jest autorem załączonych fotografii, b) przysługują mu wyłączne i nieograniczone prawa autorskie do nadesłanych fotografii, które to jako utwory fotograficzne pozbawione są jakichkolwiek wad prawnych i nie są obciążone prawami i roszczeniami osób trzecich; c) zgadza się na opublikowanie zdjęć w formie kalendarza oraz w serwisie społecznościowym www.fb.com/Las?Naturalnie. oraz www.instagram.com/leśnictwo.uwm  w czasie trwania konkursu oraz po jego zakończeniu

3. Osoby, które nie spełnią któregokolwiek z wymogów określonych w niniejszym Regulaminie lub podadzą nieprawdziwe informacje, zostaną automatycznie zdyskwalifikowane.

4. Organizatorzy nie biorą prawnej odpowiedzialności za przesłane prace oraz zastrzegają sobie prawo natychmiastowej dyskwalifikacji fotografii w przypadku podejrzenia naruszenia Regulaminu.

5. W sprawach nie uregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdą odpowiednie przepisy prawa polskiego.

6. Organizatorzy nie roszczą sobie przeniesienia praw autorskich ani majątkowych do nadesłanych prac, pozostają one własnością intelektualną autorów.

7. Uczestnikom Konkursu przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania lub żądania ich usunięcia, w tym celu powinni skontaktować się oni z Organizatorem, który jest administratorem danych. Podanie danych (które w przypadku braku wyrażenia w/w zgód, będą przetwarzane w celu wykonania w/w obowiązków związanych z Konkursem oraz rozpatrywania reklamacji Uczestników Konkursu) jest dobrowolne, lecz niezbędne dla wzięcia udziału w Konkursie.

8. Regulamin Konkursu wchodzi w życie z dniem 6 listopada 2024 roku.

9. Interpretacja zasad niniejszego Regulaminu należy wyłącznie do Organizatorów.