Pełnomocnik Dziekana – Wydziałowy Opiekun studentów niepełnosprawnych
Do zadań Wydziałowego Opiekuna Studentów z niepełnosprawnością należy w szczególności:
1) Udzielanie i rozpowszechnianie informacji na temat dostępnych form wsparcia dla studentów z niepełnosprawnościami oraz procedur ubiegania się o ich przyznanie,
2) Pośredniczenie w kontaktach studenta z wykładowcami, pracownikami administracyjnymi, pracownikami Biura ds. osób niepełnosprawnych oraz samorządem studenckim,
3) Udzielanie konsultacji indywidualnych (dyżury),
4) Udostępnianie na wydziałowej stronie internetowej informacji:
- o sposobie kontaktu z Wydziałowym Opiekunem (numer telefonu, adres e-mailowy),
- terminach, miejscu i sposobie dyżurów,
- o stronie internetowej Biura ds. Osób Niepełnosprawnych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie http://www.uwm.edu.pl/bon/,
- o dostępnych formach wsparcia dla studentów z niepełnosprawnościami i czuwanie nad ich poprawnością i aktualizacją, udostępniania linku strony Internetowej biura ds. Osób Niepełnosprawnych http://www.uwm.edu.pl/bon/,
5) Udzielanie informacji, konsultacji ora odpowiedzi na pytania pracownikom dydaktycznym i naukowo-dydaktycznym w zakresie pracy ze studentem z niepełnosprawnościami, a także o dostępnych dla pracowników formach wsparcia i szkoleniach,
6) Nadzór nad procedurą ubiegania się oraz realizacją indywidualnej organizacji studiów oraz dostosowaniem formy prowadzenia zajęć i zaliczeń do potrzeb studenta,
7) Przygotowanie procedur wydziałowych mających na celu ułatwienie studentom z niepełnosprawnościami funkcjonowania w środowisku akademickim z uwzględnieniem ich szczególnych potrzeb oraz uprawnień wynikających z regulaminu studiów UWM,
8) Sporządzanie do wiadomości Dziekana sprawozdania z podjętych działań z zakresu wsparcia osób z niepełnosprawnościami i przekazanie ich do Biura ds. Osób Niepełnosprawnych UWM w terminach:
- do dnia 15 marca sprawozdania z semestru zimowego danego roku akademickiego,
- do dnia 15 lipca sprawozdania z semestru letniego danego roku akademickiego.